DIY- Gorgeous Chiffon

Lyst til å lage en vakker blomst i ha i håret eller som en brosje? Fest for eksempel blomsten til et silkebånd og bruk det rundt livet. Bruk fargetema for bryllupet på stoffet, so chic!

Du trenger:

♥Stoff i chiffon og tyll

♥Papir

♥Penn

♥Saks

♥Nål

♥Tråd

♥Knappenåler

♥Knapp eller perler

Slik gjør du:

Først skal du lage en blomstermal. Tegn et roseblad og klipp det ut. Deretter bruker du rosebladet som mal. Tegn rundt det fem ganger slik at det blir en stor blomst hvor alle bladene er like. Se bildet over. Klipp ut blomsten.

Brett stoffet i firkanter som er litt større en malen. Fest malen til stoffet med knappenlåer. Klipp rundt malen. Gjør dette flere ganger inntil du har nok lag til å lage en stor blomst. På denne blomsten er det 26 lag. Men om du vil ha mindre eller større så klipper du færre eller flere lag.

Legg lagene på hverandre. Annenhver gang med chiffon og tyll. Roter på bladene slik at de ikke ligger rett oppe hverandre. Det skaper mer liv i blomsten! Bruk nål og tråd, sy de sammen i midten. Bruk en flott knapp eller vakre perler i midten. Sy små sting i kantene på bladene(les: høyre og venstre) slik at det blir volum i blomsten. 

Voilà...Gorgeous Chiffon Flower!

♥Hårpynt: sy eller lim den fast i en hårkam eller hårbøyle.

♥Broche 1: sy eller lim den fast i et silkebånd som knytes rundt livet.

♥Broche 2: sy eller lim den fast i en nål som er beregnet til brosje.

♥Skopynt: lag to mindre blomster og sy eller lim de fast på hver side brudeskoene.

♥

Én kommentar

barnelykke

18.jun.2011 kl.23:34

Nydelig !!! :)

B I R T E